Monday, July 7, 2008

PROTES



Dilulus terbit pada Monday, July 07 @ 16:19:18 MYT oleh greenboc

Artikel Oleh edyesdotcom

(saya berasa amat kecewa kerana telah menghabiskan masa yang begitu lama di cyber cafe ini kerana gagal mengupload gambar untuk perhimpunan malam tadi. Hanya beberapa keping gambar sahaja yang sempat. Saya akan cuba upload balik di office saya pagi besok. harap maklum)

Selamatkan Negara Kita !
Selamatkan Malaysia.

Itulah antara kata-kata keramat oleh Dato Seri Anwar Ibrahim pada malam kemuncak Himpunan PROTES Sejuta Rakyat.

Saya mendapat berita bahawa Ahli-ahli parlimen pakatan rakyat telah diejek kerana himpunan ini tidak mencapat angka sejuta. Namun begitu harus diingat, matlamat tetap tercapai.



Matlamat kita berhimpun bukan semata-mata ingin membuat kacau bilau di segenap jalan, tetapi berhimpun menyatakan rasa bantahan, meluahkan ketidak-puas-hatian.
Biarlah hari ini para ahli parlimen pengecut Barisan Nasional, yang sanggup untuk mengundi lulus bagi pengstrukturan subsidi yang bakal menyebabkan minyak naik lagi. Biarlah mereka tertawa hari ini kerana hari untuk rakyat kian menjelang tiba.

Pada minggu ini juga, dijangkakan bahawa akan berlaku lagi satu kegemparan di arena politik tanahair. Seperti yang disebut oleh Dato' Seri, Akan ada satu lagi dedahan. Ianya bersangkutan dengan penyalahgunaan mahkamah dan sistem perhakiman negara. Seorang pegawai tinggi dijangka akan mendedahkan rekayasa yang berlaku, bukti yang diada-adakan dan plot-plot bagi melancarkan konspirasi terhadap pemecatan DSAI.

Masih saya katakan, ini bukan kerana Anwar sila klik sini untuk entri berkaitan. Ini adalah demi kedaulatan undang-undang negara. Demi Malaysia, selamatkan Malaysia dari kedurjanaan.

Ingin sekali lagi saya menyebut di sini, sindrom yang melanda Bala sindram. Kehilangan beliau menjadi tanda tanya. Apakah saudara semua tidak boleh mencongak bagaimana keadaan ini boleh berlaku. Congaklah, fikirlah, perhalusilah permasalahan ini kerana ianya melibatkan masa depan negara, dan masa depan saudara.

Adakah pemimpin-pemimpin negara ini 'kebal' dari undang-undang Malaysia? Mengapa ada unsur-unsur imunity sehinggakan tidak boleh dilibatkan dalam mana-mana kes termasuklah kes bunuh C4?

Hari ini hari Isnin, sama-sama kita nantikan Tsunami berikutnya. Percaya atau tidak, kita berada dalam krisis politik yang terhebat dalam sejarah negara.

1 comment:

alvares_averrous said...

Salam 'alaik
Datang dengan merah tak???
Kita bukan nak buat kacau bilau kat sana, juz perhimpunan aman untuk protes kenaikan harga minyak jer, tu pun diorang takut...ntah pape... Tapi tak mustahil minyak akan naik sampai RM4.++ lepas ni??? Di manakah pemimpin yang sepatutnya mengagihkan hak rakyat secara adil???Di mana???